fiskmas.blogg.se

Intressant blogg om tråkiga saker.

Summer is upon us!

Kategori: Allmänt, Vädret

 
Tja tja bloggen!! Tittade på termometern och det var 24 grader!
 
Känslan av att vakna med fönstret uppe, och det inte blåser in kalluft så hela kroppen börjar knottra, är helt underbar. Att man kan gå ut, utan att sätta på sig vinterjackan samt ha långkalsongerna med mössan, vantarna, kängorna och halsduken, är jätteskönt.
 
Men det är en sak som alla gör, spelar ingen roll om man föddes i ett kallt land eller varmt land eller i Sverige, där vädret inte vet vart fan det ska ta för väg. ALLA klagar när det blir för kallt, då vill alla ha sommar. När det väl är sommar så är det helt plötsligt för varmt, då vill alla ha vinter. Det finns inget 'lagom' när det gäller vädret, vilket gör mig lite frustrerad. Det är väder i alla fall, det går inte direkt att ändra på det så mycket. Det hjälper inte att göra regn-dansen eller be till väderguden, tro mig, jag har försökt då jag också klagade på vädret. Har dock blivit bättre på att inte klaga och acceptera att det är det vädret det är och att klaga hjälper inte.
 
En sak som jag också hör ibland är det här: "Men du, sluta klaga på vädret. Det är ju -45 grader på Sydpolen och 40+ grader i Afrika, tänk på det. Här i Sverige så har vi det bra." 
 
Jag bor i Sverige, jag har rätt att klaga på vädret om jag vill. Jag föddes i Sverige precis som de flesta svenskar i Sverige gjort, precis som alla andra människor i världen föddes i deras länder. Dem klagar säkert på deras väder också, vad säger de där irriterande människorna till dem då? "Alltså det här är ett av jordens kallaste/varmaste land så lär dig att leva med det. Jobbigt läge." 
 
För att avsluta detta jobbiga inlägget som du säkerligen inte läst klart så vill jag bara säga att du lever i det landet du lever i och var glad att vädret inte är -grader året om. 
 
Hörs någongång då! :)
Kommentera inlägget här: